N-VA doet gooi naar burgemeesterssjerp

Op 17 september 2012

Met Seney Ugurlu, broer van Sener Ugurlu die gemeenteraadslid is voor SP.A in Antwerpen en met de verkiezingen van 2010 voor de kamer nog 5.353 stemmen haalde, haalt N-VA een vette vis binnen die als vertegenwoordiger van de Turkse gemeenschap naar voor wordt geschoven, samen met verpleegster Ayton Gunger op de 16de plaats, die eveneens als vertegenwoordiger van de Turkse gemeenschap opkomt. "De verkiezingen in oktober 2012 worden een belangrijke mijlpaal voor de N-VA in Willebroek en ons vernieuwend project voor een leefbaar Willebroek. De Willebroekenaars zullen de duidelijke keuze bepalen: voor een gemeente waar iedereen meetelt en meedoet of voor een verdeelde gemeente", zegt Leo Walbers, voorzitter N-VA Willebroek.

Bij de persvoorstelling van de kandidaten werden enkele topics uit het N-VA programma van 12 clusters en 144 speerpunten aangekaart: doordacht en berekend verlagen wij (als enige coalitiepartij) de belastingen met 0,2% per jaar om te evolueren naar een algemene personenbelasting van 7,3%, wij willen camera's, zichtbaarheid van politie en de actieve aanpak van alle criminaliteit. Een actieplan met meer dan 200 impulspunten voor een bruisend handelscentrum, waaronder een vergunningenbeleid en een sfeerbeleid, de inspraak en participatie van de inwoners, verenigingen, dorpsraden en wijkcomités wordt verbeterd en versterkt en ruimte voor jongeren en oud worden in een zorgzame gemeente met aandacht voor gezondheidsbeleid, zegt Eddy Bevers. Voor wie het nog niet duidelijk was onderstreepte Eddy Bevers dat hij het opneemt voor de burgemeesterssjerp tegen zittend burgemeester van SP.A Marc De Laet.

De volledige lijst in volgorde: 1. Eddy BEVERS, 2. Claudia CEURSTEMONT, 3.Seney UGURLU, 4. Noël HEREMANS, 5. Sofie DELOOF, 6. Leo WALBERS, 7. Ronny SOMERS, 8. Marina DE WIT, 9. Eddy MOENS, 10. Gunther SCHEERS, 11. Helga Moons, 12. Irene HERMANS, 13. Danny DE MAEYER, 14. Michel EERAERTS, 15. Luc SPIESSENS, 16. Ayten GUNGOR, 17. Laura CUYT, 18. Lars VAN AKEN, 19. Erin STEENACKERS, 20. René PATTYN, 21. Leen REYNAERT, 22. Helga VERSCHAEREN, 23.
Barbara BORGHGRAEF, 24. Heidi LUNDERS, 25. Harry VAN LINDEN, 26. Herman MOEREMANS en lijstduwer is volksvertegenwoordiger Reinilde VAN MOER.