N-VA Willebroek heeft een nieuw bestuur.

Op 16 april 2013

Uittredend voorzitter Leo Walbers, uittredend ondervoorzitter Pierre De Smedt  en uittredend secretaris Eddy Bevers hebben N-VA op 14 oktober naar een mooie verkiezingsoverwinning geleid.

Het nieuwe afdelingsbestuur wil dit triumviraat bedanken voor het harde werk van de voorbije jaren. We wensen hun veel  succes toe met het hun mandaten als burgemeester (Eddy Bevers) en OCMW-voorzitter (Leo Walbers)

Gunther Scheers was de enige kandidaat voor de functie van afdelingsvoorzitter. Hij is 41 jaar en woont al 18 jaar met zijn gezin Klein-Willebroek en zette daar, met een mooi resultaat, voor  N-VA een eerste stap op weg naar een mooie verkiezingsoverwinning.  Er was een brede consensus rond zijn kandidatuur, hij werd met eenparigheid van stemmen in zijn nieuwe functie bevestigd.

Zijn rechterhand, wordt ondervoorzitter Ayten Güngör, zij moet voor de vrouwelijke inbreng zorgen aan de top van het bestuur. Emancipatie en inburgering zijn belangrijke  thema voor N-VA Willebroek. Ayten is  een jonge, intelligente vrouw die met de opname van dit mandaat haar verantwoordelijkheid opneemt in onze Willebroekse gemeenschap. Haar job als verpleegster in het ziekenhuis Heilig Familie onderstreept haar sociaal engagement.

Het nieuwe bestuur heeft 3 belangrijke pijlers voor het komende 3 jaar lange mandaat:

1.  Stroomlijnen en structureren van het N-VA bestuur en partijwerking.

Het voorbije jaar is N-VA Willebroek geëvolueerd van een relatief kleine afdeling naar een partij die de verkiezingen won en nu 12 mandatarissen heeft in het Willebroekse bestuur. Dit vraagt een andere structuur en andere werking.

2.  Verankeren van de afdeling in Willebroek

N-VA wil de volkspartij van Willebroek worden, het partijbestuur zal verschillende wervende initiatieven nemen om de Willebroekenaars enthousiast te maken voor onze partij en gemeente.

We willen het voorbeeld geven aan de Willebroekenaar en actief meewerken aan “het maken” van onze samenleving.

3.  N-VA’s ideologie bewaken en ontwikkelen in Willebroek

De afdeling is enthousiast over het bestuursakkoord en de nieuwe bestuursploeg. Onze mandatarissen zullen kunnen rekenen op onze ondersteuning.

N-VA zal vanuit onze ideologie standpunten innemen, voorstellen en oplossingen aandragen aan het gemeentebestuur.

De 28 bestuursleden:

1.  Gunther Scheers (voorzitter)
2.  Ayten Güngör (ondervoorzitter)
3.  Barbara Borggraef
4.  Laura Cuyt
5.  Rudolf Deckx
 6.  Danny De Maeyer
 7.  Pierre De Smedt
  8.  Irene Hermans (organisatieverantwoordelijke)
  9.  Luc Piessens
 10.  Bert Paredaens (organisatieverantwoordelijke)
 11.  Leen Reynaert