Eandis gooit Dokter Persoonslaan open; Schepen Eddy Bevers eist verontschuldiging.

Op 6 oktober 2011

In de centrumstraten, tussen de Vredesbrug en de watertoren, is Eandis al een tweetal weken aan het werk om er de nutsleidingen in de trottoirs te vernieuwen. Dat moet gebeuren voor aannemer Deckx er kan starten met het heraanleggen van de straten. Die werken, de tweede fase van Willebroek Morgen, zullen tot na de zomer van 2012 duren. Tijdens de werken moeten de voet- en fietspaden gebruikt kunnen worden.

'Aan de Dokter Persoonslaan zou Eandis onder de straat doorboren. Maar maandag, net na de ochtendspits, gooide Eandis onaangekondigd de straat open. Er werd vlakbij de verkeerslichten aan het August Van Landeghemplein, dwars over de straat, een sleuf gegraven. Wat meteen een ongeziene verkeerschaos en vele klachten opleverde. Eandis had geen vergunning om de straat op te breken en de werken werden stilgelegd. Enkele uren later lag de sleuf weer dicht', zegt schepen van Openbare Werken Eddy Bevers (CD&V/N-VA).

'Is het zo moeilijk te werken volgens afspraak? Ik verwacht verontschuldigingen voor de hinder die Eandis veroorzaakte. Ik eis schriftelijke verontschuldigingen aan het gemeentebestuur, aan de handelaars en de omwonenden. Want dit kan écht niet. We riepen al Eandis op het matje. En ik zal de werken zelf met argusogen volgen en Eandis op de vingers kijken', waarschuwt schepen Bevers. 'Ook het heraanleggen van het kruispunt van de Floridastraat en de Eendrachtstraat met de Overwinningsstraat zal enkele dagen langer dan gepland duren. Al doet aannemer Kembo daar al wat mogelijk is om het kruispunt zo snel mogelijk weer vrij te maken '

'We vernieuwen de elektriciteitsleidingen en de kabels voor de straatverlichting. Op twee of drie plaatsen moeten we de straat dwarsen. We verontschuldigen ons voor de hinder die we veroorzaakten. We zijn fout en hebben veel te laat gecommuniceerd', geeft Jean-Pierre Blomme van Eandis toe.